Distanční výuka pro období od 1.3. do 21.3.2021
Ve školce je prima, ale teď v ní bohužel nemůžeme být. Snad naše kamarády zase brzy uvidíme. Aby se předškoláci mohli připravovat na školu i doma, máme pro vás (ale i pro menší děti, když budou chtít), na každý den nějaký úkol.
Níže naleznete náměty na Hudební a rytmizační činnosti, Pohybové činnosti, Výtvarné a praktické činnosti, ale i na Pokusy, Samostatnou práci, Společenské hry, nebo na Pobyt venku.
…
Téma: Předjaří
Náměty můžete čerpat i z těchto šesti videí.
ZDE je několik pracovních listů, foto návody na výrobky atd.
Vytvořte si svůj Deník do divočiny.
…
Hudební a rytmizační činnosti
1. Velikonoční říkadla
- Výstup: video
- K velikonoční pomlázce patří i velikonoční říkadla. My jich pro vás máme hned patnáct!! (ZDE) Vyberte si jednu básničku a tu se spolu s dítětem naučte.
- Veďte s dětmi rozhovor na téma:
- Velikonoce (posloužit vám může i TOTO VIDEO.
- Aktivitou rozvíjíme:
2. Poznáš ptáčka? (nácvik)
- Výstup: Video
- Motivace:
- “U potoka na buku, někdo volá ku ku ku. Není to kluk, je to pták, komu kuká, komupak? Víte jaký pták to je? Kukačka se jmenuje.”
- Poznáte i vy nějaké ptáčky? Stáhněte si do mobilu aplikaci se zvuky ptáků (např. ZDE) a nechte dítě poznat, který ptáček právě zpívá.
- Doplňující aktivita:
- Ptejte se dětí Jak dělá……. (slepice, kukačka, vrabeček, dudek, holub, sova atd.)
- Těžší varianta: Vyrazte ven, zkuste rozlišovat zvuky ptáků na zahradě.
- Aktivitou rozvíjíme:
3. Odkud ten náš holub letí?
- Výstup: Pracovní list (alespoň 5 obrázků)
- Motivace:
- „Odkud ten náš holub letí. Letím z lesa, milé děti, vrku, vrku, vrku.“
- No jo, tenhle holoubek letí z lesa, ale nám se tady doma schoval ptáček a nevíme kde je. Najdeš ho?
- Postup:
- Někde doma schovejte mobilní telefon (tak aby dítě nevědělo kam). Druhým telefonem na něj poté zatelefonujte. Dítě má za úkol telefon podle zvuku (obtížnější varianta – pouze podle vibrací) nalézt.
- Následně dítě sdělí, kde telefon nalezlo a zakreslí jeho polohu na papír.
- Tento úkol opakujte alespoň pětkrát.
- Dbejte na:
- Správné použití předložek nad, pod, před, za, v, vedle, vlevo, vpravo
- Těžší varianta:
- Vyrazte ven, zkuste rozlišovat odkud se ozývají zvuky ptáků na zahradě.
- Aktivitou rozvíjíme:
…
Pohybové činnosti
1. Cvrnkání kuliček
- Výstup: Fotografie nebo video
- Budete potřebovat: Kuličky a důlek v zemi
- Motivace:
- Znáte nějakou jarní hru? Toto je hra která se hrála již ve starověku.
- Postup:
- Podstata hry je jednoduchá. Připravíme si kuličky (každý hráč jiné – aby si je poznali), důlek a startovní čáru.
- Hra začíná tím, že každý hráč (vy a dítě) hodí postupně všechny kuličky od startovní čáry co nejblíže k důlku.
- V dalším kole se již pokračuje cvrnkáním, hráči se střídají po jednom cvrnku.
- Vítěz je ten, kdo má všechny své kuličky v důlku.
- Dbejte na:
- Správný cvrnk je pohyb pouze jednoho prstu (většinou ukazováčku), který sjede po palci a poté se dotkne kuličky.
- Další varianty:
- Zkuste cvrnkat kuličky v různém prostředí a druhu povrchu. Kde to jde lépe a kde hůře? Diskutujte o vhodném povrchu.
- Zkuste vymyslet další možnosti, kterými jde cvrnkat. Vyzkoušejte cvrnkání jiným prstem (např. malíčkem či palcem). Kterým prstem to jde nejlépe?
- Využijte různé druhy kuliček. Můžete si nějaké zkusit vyrobit.
- Aktivitou rozvíjíme: Jemnou motoriku prstů, předmatematické vnímání (odhad vzdálenosti), trpělivost
2. Na opičky a jejich hračky
- Výstup: Fotografie nebo video
- Budete potřebovat: klacíky (ořezané větvičky ze stromů), další přírodniny
- Motivace:
- Víte s čím si hrají opičky? Třeba takový šimpanzi? Ti totiž nemají panenky ani autíčka. Oni si hrají s klacíky. No ale to není nic jednoduchého, schválně jestli to zvládnete taky.
- Postup:
- 1. Tanec s panenkou (klacíkem)
- Přendávání klacíku z ruky do ruky kolem těla. Přendávání klacíku mezi nohama – jakoby opisování ležaté osmičky.
- Zkuste vymyslet i další pohyby.
- 2. Jízda s autíčkem (klacík, šiška)
- Na zemi si postavte dráhu, např. z kamínků. Pomocí klacíku postrkuje šišku (což je opičí autíčko) celou drahou až do cíle.
- Zvládnete udělat a projet cestu do kopce?
- 3. Hod oštěpem (klacíkem) do dálky
- 4. Přeskakování klacíků
- 5. Baletka
- Dítě si postaví klacík na prst či dlaň a snaží se balancovat tak, aby mu klacík (baletka) nespadl.
- Jaký klacík je lepší, tlustý, tenký, krátký, dlouhý?
- 6. Výroba kouzelné hůlky
- Klacík oloupejte (u čerstvých větviček by to mělo dítě zvládnou samo pomocí prstů). Namalujte barvami a můžete začít kouzlit.
- 7. Výroba a střelba z luku
- 8. Opička ve škole – skládání písmen z klacíků
- Jak by mohla opička napsat své jméno, když má jen klacíky? Zkuste to. Kolik klacíků jsi potřeboval? Kolik jich potřebovala mamka a taťka? Kdo jich potřeboval nejméně, nejvíce?
- 1. Tanec s panenkou (klacíkem)
- Aktivitou rozvíjíme: Tvořivost, představivost, zručnost, jemnou i hrubou motoriku, pohyblivost, rozsah kloubní pohyblivosti
3. Skákání přes gumu (či švihadlo)
- Výstup: Video nebo fotografie
- Budete potřebovat: Skákací gumu (nebo jinou dostatečně dlouhou gumu či tkanici)
- Motivace: Víš jak skáčou ptáčci? Pojďme to zkusit spolu.
- Postup:
- Natáhněte gumu a dejte se do toho.
-
-
- série skoků – začínáme tím nejjednodušším. Hráč stojí čelem ke skákací gumě.
-
-
-
-
- Hráč skočí snožmo dovnitř ramen gumy . Stále je čelem ke gumě.
- Skokem snožmo přeskočí druhé rameno gumy a ocitne se na druhé straně .
-
-
-
-
- série skoků – hráč stojí bokem ke gumě, vedle ramen gumy.
-
-
-
-
- Skok snožmo dovnitř gumy.
- Skok snožmo tak, aby hráč skončil rozkročený nad gumou.
- Skokem snožmo dovnitř gumy.
- Skokem snožmo mimo ramena gumy – do základního postavení.
-
-
-
-
- série skoků – hráč stojí vedle ramen gumy, čelem ke gumě.
-
-
-
-
- Hráč skočí na bližší rameno gumy a stojí na něm.
- Hráč přeskočí na druhé rameno gumy a stojí na něm.
- Skokem snožmo hráč přeskočí mimo ramena gumy – na druhou stranu.
-
-
-
-
- série skoků – hráč stojí vedle ramen gumy, bokem ke gumě.
-
-
-
-
- Hráč skočí tak, že zůstane rozkročený nad bližším ramenem gumy. (jedna noha je mezi rameny)
- Skočí tak, že zůstane rozkročený nad vzdálenějším ramenem. (jedna noha je vně ramen a druhá mezi rameny)
- Poskokem vyskočí mezi ramena gumy – na druhou stranu než je základní postavení.
-
-
- Doplňující informace:
- Předškoláci provádí tyto 4 série skoků postupně ve třech stupních obtížnosti:
- Jedničky: Guma je ve výšce kotníků.
- Dvojky: Guma je v půli lýtek.
- Trojky: Guma je na úrovni kolen.
- Skoky se provádějí snožmo, ale u mladších dětí či při vyšších stupních obtížnosti tolerujme i skok jednou nohou napřed.
- Předškoláci provádí tyto 4 série skoků postupně ve třech stupních obtížnosti:
- Další varianty:
- Jsme si vědomi toho, že existuje více druhů školek. Berte tento návod jako inspiraci a pokud je pro vaše děti moc lehký, tak přidejte těžší prvky. Na Internetu jich najdete spousty. My jsme vycházeli z materiálů pro předškolní děti.
- Pokud nemáte gumu, můžete s dětmi trénovat různé druhy přeskoků přes švihadlo.
- Aktivitou rozvíjíme: rozvoj obratnosti, koordinace, posílení svalů nohou
4. Školka – házení míčem o zeď
Hráč hází míčem o zeď, na které je vyznačena čára přibližně v úrovni jeho ramen. Starší či zdatnější děti se po odrazu od zdi snaží míč chytnout. Mladší nechají míč dopadnout na zem a poté ho seberou a pokračují ve hře. Plná hra v naší verzi má 5 stupňů obtížnosti. Nejjednodušší hod se opakuje 5x, postupně se počet opakování snižuje. Nejtěžší hod se opakuje jen 1x.
Základní varianta:
Pětky: Hráč stojí proti zdi, míč drží oběma rukama a vyhodí je nad hlavu a po té nechá dopadnout na zem. Opakujeme 5x
Čtyřky: Hráč stojí proti zdi a míč drží oběma rukama. Úkolem je oběma rukama hodit míč proti zdi a trefit se nad vyznačenou čáru. Po té nechá hráč dopadnout míč na zem. Opakujeme 4x
Trojky: Stejné jako čtyřky, ale hráč hází jen jednou rukou – horním obloukem nad vyznačenou čáru. Poté nechá míč dopadnout na zem. Opakujeme 3x
Dvojky: Stejné jako trojky, ale hráč hází druhou rukou. Opakujeme 2x
Jedničky: Hráč stojí před zdí a obouruč udeří o zeď a opět míč chytí. Opakujeme 1x
Pokud děti zvládnou základní variantu, snaží se míč po odrazu o zeď chytit.
5. skákání panáka
Hráč si stoupne na startovní čáru, která je nakreslena před panákem a hodí kamínek na panáka, snaží se trefit na číslo 1. Toto pole pak musí přeskočit a pokračuje dále ve skákání. Pole 4,5 a 7,8 doskakuje snožmo. Na polích 7,8 se děti otočí o 180 °. Při zpáteční cestě dítě sebere kamínek a pole, kde kamínek ležel, opět přeskočí. Poté pokračuje tím, že kamínek hodí na č. 2 a postupuje stejně jako v předešlém případě. Hráči si hru mohou ztížit tím, že skáčou na jedné noze (v lehčí variantě na té dominantní, v druhém případě na té slabší).
Pokud venku prší, vytvořte panáka pomocí lepící pásky na koberci.
6. Chytni míč aneb zachraň ptačí vajíčka vypadlá z hnízda
- Výstup: fotografie nebo video
- Budete potřebovat: míč
- Motivace:
- Někdy se stává, že někteří ptáčci schválně kladou svá vajíčka do cizích hnízd, aby se pak o jejich ptáčata staral někdo jiný. Víš kteří ptáčci to tak dělají? (správná odpověď: kukačka, ale i vlaštovka, špaček…) Jiní ptáčci pak ve svém hnízdečku objeví právě tato cizí vajíčka.
- Někteří ptáčci ale umí poznat, že toto vajíčko nepatří jim a z hnízdečka ho chtějí shodit dolů. Pomůžeš nějaká vajíčka zachránit?
- Představ si, že míč je vajíčko a zkus je všechny chytit.
- Postup:
- Kdokoliv, kdo s tebou bude chtít hrát, si vezme míč a vyhodí ho před tebe do vzduchu, tvým úkolem bude míč chytit.
- Dbejte na:
- Děti by neměly běžet k míči s již připravenými horními končetinami k chytání- “košíček”. Když to dítěti jde, postupně měňte místo dopadu míče.
- Další varianty:
- Lehčí varianta: Dítě vidí na míč – ten kdo vyhazuje míč tedy stojí před dítětem (čelem či bokem).
- Těžší varianta: Dítě na míč nevidí a činnost vyžaduje rychlejší reflexy dítěte. Dítě stojí zády cca metr před tím, kdo míč vyhazuje. Případně je vhodné výhoz “odstartovat”.
- Můžete si s dítětem vyměnit role “házeče a chytače”
Aktivitou rozvíjíme: Motorické schopnosti – rychlost, reakční i akcelerační rychlost, koordinace. Motorické dovednosti – chytání, případně házení míče
…
Pokusy
1. Skákající vajíčko
- Výstup: Fotografie nebo video
- Budete potřebovat: syrové vejce, širší sklenici, 2dcl octu, zubní pastu (nemusí být)
- Postup:
- Část vejce potři zubní pastou, a pak ho opatrně vlož do skleničky, aby se nerozbilo. Pozor, při pohybu vajíčka ve sklenici, nebo při nekvalitním natření se pasta na vejci neudrží!
- Vejce ve sklenici zalij octem tak, aby bylo celé ponořené.
- Po krátké chvíli se na vejci začnou objevovat bublinky. Co se ale stane za několik hodin?
- Co se stane:
- Po 6 hodinách začíná skořápka měknout, nebo se úplně odlupuje. Vajíčko je jako gumové.
- Při delším působení octa skořápka úplně zmizí a obsah vajíčka zůstane obalený pouze tenkou blánou a stane se nám z něj skákající vejce. Pohromadě teď vajíčko drží jen slabá vrstvička, která se nachází pod skořápkou. Uvnitř je ale vejce stále syrové.
- Části, které jsou natřené pastou, zůstanou pevné.
- Stejně tak chrání naše zuby před působením kyselého prostředí v ústech, a tím brání vzniku zubního kazu. Nezapomeň na to, až si budeš večer čistit zuby!
- Veďte s dětmi rozhovor na téma: Co se to stalo?
- Vysvětlení:
- Skořápka obsahuje z drtivé části uhličitan vápenatý, který se v octu (kyselině octové) rozpouští. Bublinky na vajíčku jsou tvořeny oxidem uhličitým, který vzniká při chemické reakci. Kyselý ocet naleptává uhličitan vápenatý ve skořápce, čímž narušuje její strukturu.
- Pasta obsahuje fluorid, který skořápku před účinkem kyselého octa chrání.
- Aktivitou rozvíjíme:
2. Nový život – klíčení fazolí
- Výstup: Fotografie
- Budete potřebovat: 3–5 fazolí namočených přes noc ve vodě, vatu nebo vatové tampony, zavírací sáček, vodu
- Motivace:
- Postup:
-
- Do sáčku vložíme 5–10 namočených vatových tamponů.
- Do sáčku vložíme tři fazole a sáček uzavřeme.
- Sáček pořádně uzavřeme, aby nám uvnitř držel vlhkost. Fazolky každý den pozorujeme a sledujeme, jak postupně vykukují kořeny.
- Naklíčenou fazolku zasadíme do hlíny a dále se o ni staráme.
- Další varianty:
- Zasadit ze semínka můžete např. slunečnici, která vyroste v nádhernou květinu během jedné sezóny, a to i na balkóně.
- Zajímavý je i způsob klíčení – sázení pecky avokáda a samozřejmě všem známé klíčení a sázení hrášku, který je sladký přímo z lusků a je to velká pochoutka pro všechny děti.
- Aktivitou rozvíjíme:
3. Hola hola, klíčení volá
- Výstup: Fotografie
- Budete potřebovat: semínka (např. fazole, mungo, neloupaná čočka, vojtěška nebo třeba i řeřicha či loupaná slunečnice), vatu nebo vatové tampony, talířek, vodu
- Postup:
-
- Vybraná semínka namočíme na alespoň 10 hodin do vody.
- Na talířek vložíme 5–10 namočených vatových tamponů.
- Na ně nasypeme scezená semínka.
- Talířek umístíme na okno na slunko. Každý den pozorujeme a sledujeme, jak postupně klíčí
- Co s klíčky?
-
- Klíčky si můžeme průběžně sklízet a baštit, například je můžeme dát na chleba.
- Klíčky jsou dobré i jako ingredience do salátů nebo do pomazánek.
- Namleté naklíčenéžito (pšenice, oves, ječmen) se přidává do těsta na chleba.
- Aktivitou rozvíjíme:
4. Je potřeba, aby byly v záhonku žížaly?
- Výstup: fotografie nebo video
- Budete potřebovat:
- zavařovací sklenici, jemný písek, půda, nasbírané žížaly, listí, tmavý papír
- Motivace:
- Myslíš, že jsou žížaly užitečné? Víš co dělají? Co to zjistit nebo se o tom přesvědčit pokusem?
- Postup:
- Najděte na záhoncích několik žížal.
- Vezměte si průhlednou větší sklenici, např. zavařovací. naplňte ji ze ¾ střídavě vrstvami jemného písku a půdy a navrch vypusťte žížaly.
- Vše přikryjte trochou listí a sklenici omotejte tmavým papírem, aby se zabránilo průniku světla.
- Po dvou dnech může být pokus hotový.
- Veďte s dětmi rozhovor na téma:
- Co myslíš, že se v té sklenici teď bude dít?
- Jak myslíš, že to bude ve sklenici vypadat za dva dny? (odpovědi můžete zanamenat na papír a porovnat s realitou-“aha efekt” je žádoucí 🙂 )
- Promísily žížaly vrstvy dohromady?
- Žížaly se živí částečkami rostlin a živočichů z půdy, jsou tedy užitečné, protože nám pomáhají kypřit půdu.
- Dbejte na:
- ohleduplné chování k živočichům žijícím v záhoně
- průběžné pozorování chování žížal při kypření půdy ve sklenici
- samostatnost dětí
- dítě by si na průběh a výsledek pokusu mělo vzpomenout samo.
- pokud vidíte, že dítě potřebuje pomoc, ideálně by si o ni mělo samo říct
Aktivitou rozvíjíme: Uvědomění si užitečnosti žížal v půdě, jemná motorika, pozorování, klíčové kompetence k učení (provádění pokusů), k řešení problémů (nebojí se vyzkoušet neznámou činnost, hodnotí práci svou i druhých) činností a občanské (samostatně vybírají pomůcky a postupy, spolupracují, požádají si o pomoc, naslouchají názorům druhých)
…
Samostatná práce
1. Jak dlouhý je úklid?
- Výstup: Pracovní list či fotografie
- Budete potřebovat: např. vysavač, mop, kýbl, hrábě apod.
- Motivace:
- Postup:
- Až budete vysávat, vytírat podlahu, nosit dřevo, umývat nádobí, hrabat zahradu, sbírat jablka apod.Vyzvěte děti, aby spočítali – stoply, jak dlouho trvá vykonávání těchto činností.
- Vše si důkladně zapisujte na papír. Například může dítě zakreslit danou aktivitu a zapsat počet minut po jakou dobu ji vykonávalo.
- Ověřte si, jak funguje přímá úměrnost:
- Jak dlouho mi trvá zamést jedna místnost? A jak dlouho dvě?
- Jak funguje nepřímá úměrnost:
- Jak dlouho práce trvá tobě a jak dlouho stejná práce, když jste na to dva, tři…
- Nebo stopněte čas, za jaký umyje dva talíře dítě a za jaký čas maminka či tatínek. Kdo je rychlejší? A kdo odvedl lépe práci?
- Jak dlouho trvá uklidit dítěti pokojíček v pondělí a jak dlouho v jiný den?
- Aktivitou rozvíjíme: předmatematickou představivost, kompetence k řešení problémů, kompetence k učení
2. Staň se na chvíli zahradníkem
- Výstup: Fotografie nebo video
- Budete potřebovat: papír, pastelky, nůžky, černou nebo zelenou fixu
- Motivace:
- Co si říkáš na to, že by sis vypěstoval/a své kytičky? Než budeš pomáhat na zahrádce, zkus si vyrobit své z papíru! Líbí se ti? Poznáš dle obrázků, jaké kytičky budeš pěstovat?
- Postup:
- Nakresli dle vzoru na fotce deset tulipánů – každý má květ a stonek
- Květy očísluj od 1 do 10. Klidně se podívej do vzoru, jak číslice vypadají a jak jdou po sobě.
- Stonky také “očísluj” od 1 do 10, ne však číslicí, ale puntíky (černou či zelenou fixou).
- Vystříhej zvlášť květy tulipánů a zvlášť všechny stonky.
- Vše dohromady zamíchej
- Teď už je konečně správný čas na to, aby ti tvé tulipány krásně vykvetly tak, jak mají: Přiřaď květy a stonky dle číslic a počtu puntíků k sobě tak, aby květ 1 měl k sobě stonek s jedním puntíkem, květ 2 se dvěma puntíky atd…
- Zvládl/a jsi to? Zítra to můžeš zkusit znovu 🙂
- Modifikace pro mladší děti:
- Nakreslete dětem tulipány i s čísly a puntíky, nechte děti vybarvit každý tulipán i se stonkem stejnou barvou, následně je vy nebo děti vystříhejte a zahradníček si může vypěstovat své tulipány díky přiřazování květů a stonků se stejnou barvou. Zároveň spolu můžete i počítat puntíky.
- Aktivitou rozvíjíme: Předmatematické představy, seznamování se s číslicemi, číselnou řadou, zrakové vnímání, soustředění se na činnost a její dokončení, jemnou motoriku, práci s nůžkami, správné držení tužky, rozlišování barev (třeba i světlé a tmavé)
3. Lov na písmena
- Výstup: Fotografie
- Budete potřebovat: písmena (papírové kartičky, plastová, dřevěná,…), knihy a časopisy s nápisy velkými písmeny
- Postup:
- Připravte knihy s nápisy a vemte děti na lov písmen.
- Nejprve děti hledají tvar – písmeno, a to pak položí na správné písmeno v nadpisu předlohy.
- Poté z písmen složí slovo, rodič jej může přečíst a dítě následně určí poslední a první písmeno.
- Doplňující aktivita:
- Zahrajte si slovní fotbal. Předškoláci by měli tuto aktivitu již zvládat. Pokud tomu tak není, je čas začít trénovat 😉
- Aktivitou rozvíjíme: předčtenářská gramotnost, zrakové rozlišování, analýza a syntéza, sluchová diferenciace, orientace v ploše
…
Společenské hry:
1. Jarní pexeso
- Výstup: Fotografie
- Budete potřebovat: Vytisknuté pexeso – ke stažení ZDE.
- Postup:
- Vytiskněte pexeso a rozstříhají ho (předškoláci zvládnou sami).
- Následně děti obrázky vybarví aby vždy dva obrázky byli stejné.
- No a pak už se můžete vrhnout do hraní.
- Veďte s dětmi rozhovor na téma: Jaro (s využitím obrázků)
- Jak jinak kartičky využít:
- Vymýšlení příběhu: Spolu s dětmi můžete vymýšlet příběh, ve kterém použijete obrázky z pexesa.
- Hledání dvojic: Malé děti, které ještě nejsou schopny zapamatovat si pozici obrácených kartiček, mohou hledat dvojice tak, že jim dáte například 5 promíchaných dvojic obrázkem nahoru. Mezi těmi pak hledají stejné obrázky.
- Poznávání zvířat a rostlin: Menší děti mohou trénovat pojmenování zvířátek a rostlin. Můžete si povídat o tom, kdy rostlinky rostou, kvetou, nebo kde žijí zvířátka na obrázku.
- Můžete si povídat o Velikonocích: Proč se malují vajíčka? Proč se plete pomlázka?
- Aktivitou rozvíjíme: rozvoj trpělivosti, zrakové paměti, rozlišování tvarů a barev
…
Pobyt venku:
1. Venkovní fotovýzva
- Výstup: Video či jedna fotografie
- Budete potřebovat: Mobilní telefon nebo fotoaparát, který můžete půjčit dětem, vytištěné či přepsané fotovýzvy
- Postup:
- Stáhněte si seznam 32 nápadů a tipů na focení venku. Vystříhejte a schovejte do krabičky od sirek.
- Dítě si vždy vylosuje jednu kartičku, přečtěte mu ji, půjčte telefon a vyšlete jej splnit výzvu.
- Aktivitou rozvíjíme: vnímání přírody z jiné perspektivy, orientace v přírodě, kompetence k řešení problémů
2. Zažijte 8 divů bláta
- Hry s blátem patřily k dětství už odnepaměti a jeho možnosti jsou nekonečné. Bláto je báječný výtvarný a stavební materiál a jeho velkou předností je, že vás nic nestojí a zdroje jsou neomezené.
- Možná vás čeká více práce s praním a uklízením, ale dětství je jen jednou, tak proč si nedopřát legraci navíc! A třeba vás nakonec bahnění bude bavit stejně jako vaše děti. Hlína totiž není špína!
- ZDE naleznete 8 tipů, jak si s blátem začít, od decentního seznámení až po bahenní koupele. Nakolik se s blátem zapletete, to už necháme na vás a hlavně na vašich dětech.