Dobrý den,
na základě předchozí informace si Vás dovolujeme seznámit s herními pravidly připravených aktivit pro děti. Jedná se o čistě dobrovolné plnění, důležitý je zájem dětí, rozhodně je nenuťte.
- Cílem celého projektu je prohloubení znalostí pohádek, rozvoj myšlení i motorických dovedností.
- Garantem toho, jak dítě úkol provede je ten, kdo s dítětem úkol plní, vždy to má být dospělá osoba, která s dítětem nad tématem může dále komunikovat.
- Úkolů bude celkem 15, přičemž jeden bude pouze pro předškoláky.
- Každý úkol bude označen číslem, které je rovněž na hrací kartě. Karty si děti mohou vyzvednout v krabici před vchodem do MŠ.
- Úkoly se budou odkrývat postupně. Každý den by se měl plnit maximálně jeden úkol. Po jeho splnění by mělo doma následovat pečlivé vybarvení okýnka s příslušným číslem na hrací kartě a v případě úkolů spojených s pohádkou i např. četba dané pohádky – případně i její převyprávění samotným dítětem.
- Vybarvenou hrací kartu (po splnění všech úkolů) děti přinesou do MŠ, kde za svůj výkon budou nemateriálně, nicméně viditelně, odměněni.
- Úkoly najdete v šatnách jednotlivých tříd (odpoledne budou vždy přístupné) a na zahradě MŠ. A to v prostoru před budovou a u vrat, tedy v prostoru, kde si běžně děti sami nehrají.
- Zadání úkolů bude vždy u úkolu napsané.
U každého úkolu je zadání napsané, ale rády bychom Vás seznámily s některými specifiky.
Úkoly na nástěnkách
Mladším dětem můžete dopomáhat ukazováním prstem. Předškoláci by měly zvládnout sledovat a „číst“ (pojmenovat obrázky) v řádku samostatně, a to zleva doprava (předčtenářská gramotnost). Výjimkou je pouze úkol z pohádky Perníková chaloupka, kde všem dětem můžete ukazováním dopomoci.
Pohádka o veliké řepě – pozor na to, kde roste ananas
- O slepičce a kohoutkovi – starší děti procvičování pojmů vpravo vlevo
- Otesánek – záměrně není použito zdravé x nezdravé (např. sýr je zdravý, ale nesmíme ho jíst stále), děti by měly označit za nevhodné věci tučné a sladké
- Hrnečku vař – obrázek princezny je dost těžký – oceňte i jiné fantazijní odpovědi
- O Koblížkovi – dítě by mělo pohádku znát: „po míse metený (mouka), na másle smažený“
- Červená Karkulka – děti mohou odpovídat různě – jsou zde věci, které jsou vždy červené, nikdy červené, ale i ty které mohou, ale nemusí – jde o zdůvodnění, které dítě zvolí
Venkovní úkoly
- Barevné kódování – nedovolte dětem přendávat barevné špalíky, před vlastní hrou si dle plánku zkontrolujte, že jsou správně položené
S úkoly se dá pracovat i dalšími způsoby. Pokud budete mít čas a chuť, určitě připravené materiály využijte.
Po splnění daného úkolu, se k němu můžete i opakovaně vracet, pokud ho nebude chtít plnit dítě, které ho ještě neplnilo.
Příjemné herní zážitky přeje
pedagogický sbor MŠ